האם חשבון המים שקיבלת בחודשים האחרונים היה גבוה באופן חריג?
אחת הסיבות הנפוצות לכך היא נזילת מים ברשת המים הפרטית או ברשת המים המשותפת של הבניין.

מה אפשר לעשות במקרה של חיוב גבוה בגין נזילת מים?

אם יש לך נזילה בצנרת הפרטית, יש להגיש למחלקת שירות הלקוחות שלנו בקשה להכרה בתעריף מיוחד בשל צריכה חריגה הנובעת מנזילה בצנרת המים הפרטית. 

אם אותרה נזילה בצנרת המים המשותפת, יש לדיירים זכות להגיש בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה (משותפת). 

 
בשני המקרים - נזילה בצנרת המים הפרטית או המשותפת, צריך למלא טופס בקשה באחת מהדרכים הבאות:

באמצעות טופס מקוון - צריכה חריגה ( בצנרת המים הפרטית או המשותפת)  בקישור

טופס בקשה ידני -  צריכה חריגה בצנרת המים הפרטית בקישור 

טופס בקשה ידני - צריכה חריגה בצנרת המים המשותפת בקישור

עוד כמה פרטים חשובים:

1. לטופס זה יש לצרף אסמכתה על תיקון הנזילה. כלומר, חשבונית משרברב או חשבונית על רכישת החלקים.
2. הנזילה תוכר לצורך מתן תעריף נמוך בכפוף לתנאים הבאים:
    א. הצריכה הפרטית או המשותפת היא "צריכה חריגה", כלומר פי 1.5 ומעלה מהצריכה הרגילה. 
    ב. קיבלנו הצהרה ממך כי מדובר בצריכה חריגה הנובעת מנזילה שתוקנה.
    ג. טרם חלפו 6 חודשים מתום התקופה לגביה מתבקש תיקון החשבון בגין הנזילה.
    ד. לא הוכרה נזילה במד מים פרטי ב-12 החודשים האחרונים, ובמד מים ראשי ב-24 החודשים האחרונים.
    ה. יצוין כי הכרה בגין צריכה חריגה הנובעת מנזילה תינתן, לכל היותר, לגבי שתי תקופות חיוב רצופות. כלומר, כמות המים המוגדרת "צריכה רגילה" תחושב על פי התעריפים הרגילים.
    כמות המים הנוספת (החריגה) תחושב לפי תעריף מופחת. 

איך לבדוק אם קיימת נזילה בצנרת הפרטית?

1. יש לסגור את כל הברזים בנכס (כולל הברז לניאגרה בשירותים) ולבדוק את מד המים. 
2. במידה ומד המים ממשיך להתקדם ייתכן שישנה נזילה, ולכן מומלץ להזמין איש מקצוע שיתקן את הנזילה. 
3. חשוב לדעת - בדיקות אלה לא מאתרות את כל הנזילות האפשריות אך מתאימות לרובן.  

חשוב לשים לב:
ברחבי העיר מותקנים 2 סוגי מדי מים - בעלי צג מכני ובעלי צג אלקטרוני. לכן אופי הקריאה נעשה אחרת. 

  • במדי המים המכניים אפשר ללמוד על התקדמות המד באמצעות סיבוב הגלגל הקטן ("פרפר") המותקן מתחת לשמשת המגן של מד המים. 
  • במדי מים הדיגיטליים - אפשר להבחין על פי התקדמות הספרות.

ומה לגבי נזילה בצנרת המים המשותפת?

על פי חוק, מחויב תאגיד "מי גבעתיים", להודיע על כל גידול בהפרשי המדידה (צריכה משותפת)  העולה על 50% לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. 
מכיוון שההודעה היא בגין הגידול באחוזים מומלץ לבדוק את גובה הפרשי המדידה ביחידות מ"ק.

מתי מדידה חריגה מצביעה על נזילה בצנרת המים המשותפת?
אם הפרשי המדידה עולים על 1-4 מ"ק לנפש, באופן שלא טיפוסי, ייתכן ומדובר בנזילה. 
במקרה של חשש לנזילה מומלץ לפנות לשרברב שיבדוק את הצנרת המשותפת כדי לגלות האם באמת ישנה נזילה. 

הסבר נוסף על הפרשי מדידה (צריכה משותפת), בקישור. 

על מי מוטלת האחריות של תיקון הנזילה?

קיימות 2 אפשרויות של נזילה. 

1. במקרה בו הופיעה הנזילה בצנרת הפרטית (הדירתית) האחריות היא על המתגוררים בדירה
2. במקרה בו הנזילה היא בצנרת שבין מד המים הראשי לבין מד המים הדירתי, כלומר הצנרת המשותפת, האחריות היא של כל הדיירים בבניין.

נזילה בצנרת שמובילה מנקודת החיבור אל רשת המים העירונית ועד למד המים הראשי היא באחריות "מי גבעתיים" ואין לה השפעה על חשבון המים של התושבים.
 

לכל שאלה נוספת אפשר לפנות אלינו באחת מהדרכים הבאות: 
בווטסאפ:  055-976-2008
טלפון: 3814* | 1800-800-814
מייל: [email protected]
פייסבוק  מי גבעתיים - שם גם אפשר לקבל עדכונים חשובים ומידע שוטף.