שאלות ותשובות – בנושא חשבון המים

למי ניתן לפנות בענייני מים וביוב?
החל מתאריך 1 במרץ 2010 כל ענייני המים והביוב של גבעתיים הינם באחריות “מי גבעתיים". בעניינים הקשורים לחיובים וצריכות מים ניתן לפנות לשירות הלקוחות.

האם תעריפי המים כוללים צריכת ביוב?

בהתאם לקביעת הרשות הממשלתית למים ולביוב, חשבון המים כולל גם את מרכיב הביוב.

כיצד מבצעים החלפת שם משלם בנכס עקב מכירה/ השכרה?

את החלפת המשלמים ניתן לבצע באמצעות טופס מקוון או באמצעות טופס ידני. לפרטים מלאים על מעבר דירה והחלפת משלמים לחצו כאן

מה עלי לעשות במקרה של חיוב גבוה בשל נזילת מים?
לשם קבלת זיכוי על החיוב בחשבון המים, לאחר תיקון הנזילה יש להעביר למרכז שרות הלקוחות של מי גבעתיים טופס הצהרה על תיקון נזילה ולצרף אסמכתאות על תיקון הנזילה, קישור לעמוד הטפסים

לפרטים מלאים על הגשת בקשה להקלה בחיוב גבוה בשל נזילה לחצו כאן

כיצד בודקים האם קיימת נזילת מים בנכס הפרטי?
במידה וקיים חשד לנזילה בנכס הפרטי, יש לבצע בדיקה ראשונית באופן הבא:

  • יש לסגור את כל הברזים בנכס ולבדוק אם המחוג המרכזי ("הפרפר") במד המים ממשיך להסתובב – במידה וכן, אזי סביר כי קיימת נזילה ויש להזמין איש מקצוע (שרברב או גנן אם מדובר בנזילה במערכת ההשקיה) לצורך איתורה ותיקונה.
  • יש לבדוק את קריאות מד המים לפני ואחרי הפסקה ממושכת משימוש במים. כלומר, בלילה לפני השינה, ובבוקר טרם צחצוח השיניים / בעת היציאה לעבודה ובזמן החזרה הביתה. אם קיים הפרש בין הקריאות – ככל הנראה זה סימן שקיימת נזילה בכנס הפרטי. 

כיצד ניתן לבדוק את תקינות מד המים?
אם קיים חשש שמד המים אינו תקין, יש לפנות אל מחלקת שירות הלקוחות. הבדיקה תבוצע באמצעות מעבדה חיצונית המוסמכת לכך והיא כרוכה בתשלום. במידה שיתברר כי מד המים אינו תקין, יזוכה החשבון אליו הוא משויך בעלות הבדיקה. לפרטים נוספים לחצו כאן

מהי צריכה משותפת?
הצריכה המשותפת הינה כל הפרש שבין הצריכה הנמדדת על ידי מד המים הראשי בבניין לבין סך צריכת המים שנמדדה בכל אחד ממדי המים המשויכים בבניין (ובבניין מגורים – מדי המים הדירתיים).

כיצד מחייבים את הצריכה המשותפת?
הצריכה המשותפת מחולקת באופן שווה בין כלל התושבים בבניין, כאשר חלקו של כל תושב מופיע בחשבון המים התקופתי, ביחידות מ"ק (מטר מעוקב = 1,000 ליטרים).
ישנם מקרים בודדים בהם הצריכה המשותפת אינה מחולקת באופן שווה, אך זאת, לאחר שהתקבלה הסכמת כלל הדיירים בבניין.

מהם השימושים המשותפים בבניין?
השימושים המשותפים השכיחים, הבאים לידי ביטוי בצריכה המשותפת, הינם שטיפת חדרי מדרגות, השקיית גינות ועציצים, שימוש בברזי כיבוי אש, בברזים שבמקלט המשותף ובחצרות הבניין וכיו"ב.

מהי הכמות המוגדרת כ-"כמות מוכרת" לנפש?
"כמות מוכרת" הינה מכפלה של מספר הנפשות המוכר ביחידת הדיור ב-3.5 מ"ק לחודש, בהתאם לדיווח האחרון של התושב לחברה.

כיצד מדווחים על מספר הנפשות המתגוררות ביחידת דיור?
על מנת לקבל את ההקצבה בהתאם לנפשות המתגוררות בנכס יש למלא את "טופס עדכון מספר נפשות". ניתן למצוא אותו בעמוד הטפסים באתר. צרכן אשר לא דיווח על מספר הנפשות בנכס, או שדיווח על 2 נפשות ומטה, יעמוד מספר הנפשות המוכר לו ליחידת הדיור על 2 נפשות.

כיצד נרשמים לקבלת חשבונות מים וביוב בדוא"ל?
כדי להירשם באופן מקוון לשירות קבלת חשבונות במייל לחצו כאן.
ניתן גם לעשות זאת באמצעות פנייה לשירות הלקוחות באחת הדרכים הבאות:

ווטסאפ 055-959-8003
טלפון: 3814* | 1800-800-814
פקס: 03-5714008
דוא"ל:  info@mei-givatayim.co.il

מקימים ומשדרגים תשתיות מים וביוב ברחבי העיר